Diagnoza
Diagnoza
Dzięki zatrudnionym terapeutom, dzieci trafiające do naszego przedszkola mogą uzyskać:
- diagnozę logopedyczną
- diagnozę zaburzeń integracji sensorycznych
- ocenę prawidłowej postawy ciała
PEP – R – Profil Psychoedukacyjny, narzędzie służące do oceny poziomu rozwoju zdolności i umiejętności dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- KORP – Karty do Oceny Rozwoju Psychoruchowego, test przeznaczony do oceny rozwoju dziecka
- VB – Mapp – Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju umiejętności uczenia się oraz umiejętności językowych i społecznych dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju
- ADOS – 2 – protokół obserwacji do diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu
Jak uzyskać orzeczenie kształcenia specjalnego
By uzyskać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego należy przejść procedurę dotyczącą jego wydawania przez zespół orzekający Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
Orzeczenie mogą uzyskać dzieci niepełnosprawne (niesłyszące, słabosłyszące, niewidome, słabowidzące, niepełnosprawne ruchowo, z afazją, niepełnosprawne intelektualnie) oraz z autyzmem i zespołem Aspergera. Dziecko może otrzymać orzeczenie w czasie realizacji nauki przedszkolnej, podstawowej oraz ponadpodstawowej.
Wniosek należy kierować w rejonie działania poradni, w którym dziecko uczęszcza do przedszkola/szkoły. W przypadku, gdy dziecko nie uczęszcza do żadnej placówki, opinie wydają zespoły działające w poradniach właściwych ze względu na miejsce zamieszkania dziecka.
Lista poradni:
- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 1, ul. Jana III Sobieskiego 10 (rejon naszej placówki)
- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 2, ul Gawędy 5
- Powiatowa Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Koronowie z filią w Bydgoszczy, ul. Zygmunta Augusta 14-16
Poradnia przyjmuje tylko kompletne wnioski, z następującymi załącznikami takimi jak:
- Opiniami wydanymi przez specjalistów
- Wynikami obserwacji i badań psychologicznych, pedagogicznych i lekarskich
- Zaświadczeniem lekarskim o stanie zdrowia dziecka
- Dokumentacją medyczną dotyczącą leczenia specjalistycznego
Poradnia lub rodzic może zasięgnąć opinii o dziecku od placówki do której dziecko uczęszcza.
Rodzic/ opiekun dziecka informowany jest o terminie posiedzenia Zespołu Orzekającego, w którym ma prawo uczestniczyć.
W przypadku potrzeby wydania dziecku dwóch rodzajów orzeczeń albo orzeczenia i opinii WWRD, albo dwóch rodzajów orzeczeń i opinii WWRD – rodzic/opiekun składa jeden wniosek.
Wnioski do pobrania:
Karta diagnoza logopedycznej
Opinia o uczniu dla potrzeb Zespołu Orzekającego:
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia, opinia o uczniu:
Podstawa prawna:
Rozporządzenie MEN z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno – pedagogicznych (Dz. U., poz. 1743).